Big mamas home

Sinkkuäitien kesäviikonloppu

Olen luvannut teille ikuisuuksia raporttia meidän sinkkuäitien kesäviikonlopusta ja nyt te viimein saatte sen. Postaus on kuitenkin sen verran työläs, että sen kirjoittaminen on jäänyt. Nyt se kuitenkin tulee tässä.

Eli meidän sinkkuäitien viikonloppuun kuului ensin yö Hilltop Forest resortissa ja sitten yö Hotelli Mestarissa. Jälkimmäinen oli sovittu jo tammikuussa. Ensimmäinen tuli itselleni yllärinä, kun Heidi kutsui minut mukaan, kun hänen alkuperäinen seuralaisensa estyi.

Hilltop forest - BMH - Big mamas home by Jenni Sinkkuäitien kesäviikonloppu - BMH - Big mamas home by Jenni Sinkkuäitien kesäviikonloppu - BMH - Big mamas home by Jenni Kesäloma - BMH - Big mamas home by Jenni Hilltop forest - BMH - Big mamas home by Jenni

Torstai

Hilltop Forest

Me lähdettiin liikkeelle torstai iltapävänä. Heidi tuli hakemaan minut autolla ja otettiin siinä sitten nokka kohti Inkoon metsiä. Matkalla Heidi ehti suunnitella minun ja minun poikaystäväni häät, kun nähtiin  matkalla maailman kaunein kirkko. Kyseinen kirkko oli syreenipuiden keskellä, se oli punaista tiiltä, valkoisilla kanteilla, joten kyllähän siinä olisi kelvannut mennä naimisiin. Mutta ei ehkä vielä.

Me ajettiin tunti paikan päälle ja naurettiin, että tämä on sitten se meidän kesän road trip. Tunti on todella inhimillinen matka ajaa Helsingistä maaseudulle. Navigaattori ohjasi vain tiettyyn pisteeseen asti, mutta onneksi loppumatkasta oli hyvät selkeät opasteet ja löydettiin paikan päälle. Hilltop Forest sijaitsi todellakin keskellä metsää.

Hilltop forest - BMH - Big mamas home by JenniHilltop forest - BMH - Big mamas home by Jenni Sinkkuäitien kesäviikonloppu - BMH - Big mamas home by Jenni Sinkkuäitien kesäviikonloppu - BMH - Big mamas home by Jenni Sinkkuäitien kesäviikonloppu - BMH - Big mamas home by Jenni

Meitä vastassa olivat itse omistajat kylmän kuohuviinin kanssa paikan avajaisten kunniaksi. Saatiin nautiskella kuohuviini loungen terassilla ihanissa rottinkikeinuissa, samalla kun meidät kirjattiin sisään. Hilltop Forestissa, ihan minne tahansa katseensa käänsi, ympärillä näkyi metsää, niin pitkälle kuin silmä kantoi. Mikä oli osa paikan ainutlaatuisuutta.

Hilltop forest - BMH - Big mamas home by Jenni Hilltop forest - BMH - Big mamas home by Jenni Hilltop forest - BMH - Big mamas home by Jenni Hilltop forest - BMH - Big mamas home by Jenni Hilltop forest - BMH - Big mamas home by Jenni Yksityiskohtia - BMH - Big mamas home by Jenni Hilltop forest - BMH - Big mamas home by Jenni Hilltop forest - BMH - Big mamas home by Jenni

Ilta Hiltop Forestissa

Oltiin sen verran myöhään liikkeellä, että saatiin kipittää loungen terassilta tutkimaan omaa mökkiä hetkeksi, ennen kuin meidän oli jo mentävä dinnerille. Kummallakin meistä oli ihan kiljuva nälkä ja saunavuoro kolkutteli jo nurkan takana.

Meidän mökki oli aivan mielettömän ihana. Kaikki oli mietitty ihan viimeistä yksityiskohtaa myöten. Tällaisessa mökissä olisi ihanaa viettää pidempikin viikonloppu. Ja siellä taas, ympärillä ei näkynyt mitään muuta, kuin metsää.

Laventeli ruukussa - BMH - Big mamas home by Jenni Laventeli - BMH - Big mamas home by Jenni Hilltop forest - BMH - Big mamas home by Jenni Pizza Margeritha - BMH - Big mamas home by Jenni https://bigmamashome.vaikuttajamedia.fi/2022/06/20/hilltop-forest-pieni-paratiisi-keskella-metsaa/ Pizza dinner - BMH - Big mamas home by Jenni

Hilltop Forestissa tarjoillaan omistajien valmistamaa pizzaa. Kirjoitinkin jo paikan esittelyssä, että toinen omistajista on opiskellut pizzan tekoa Italiassa ja sen kyllä huomasi. En ole ikinä syönyt yhtä hyvää pizzaa, kuin täällä. Tomaatti-mozzarella salaattikin vei kielen mennessään. Niin uskomattoman hyvää se oli. Ihan ei ehditty syömään kaikkea ennen saunavuoron alkua, joten jämät kannettiin meille saunan terassin puolelle sillä aikaa, kun käytiin vaihtamassa kylpytakit päälle.

Sauna - BMH - Big mamas home by Jenni Paljussa - BMH - Big mamas home by Jenni Paljussa - BMH - Big mamas home by Jenni Hilltop forest - BMH - Big mamas home by Jenni Saunan jälkeen - BMH - Big mamas home by JenniHilltop forest - BMH - Big mamas home by Jenni

Hilltop Forestissa puolentoista tunnin saunavuoroon kuuluu myös pulahdus paljuun, mikä oli aivan ihanaa. Olin paljussa ensimmäistä kertaa elämässäni ja ymmärrän nyt, miksi siitä tohistaan. Olihan se todella rentouttavaa. Me siis saunottiin, lilluttiin paljussa ja syötiin samalla pizaa ja juotiin viiniä. Tätä olisi voinut jatkua vaikka ihan pikku hetken pidempään. Toisaalta puolitoista tuntia oli myös ihan riittävä aika.

Ja taas ollaan metsän ympäröimänä.

Luksusmökki Hilltop forest - BMH - Big mamas home by Jenni Hilltop forest - BMH - Big mamas home by Jenni Luksusmökki - BMH - Big mamas home by Jenni Hilltop forest - BMH - Big mamas home by Jenni

Saunan jälkeen me siirryttiin mökkiin nauttimaan kesäillasta. Istuskeltiin meidän mökin pikkukuistilla. Luettiin ja tehtiin kasvojoogaa. Pelastettiin pari ötökkää meidän mökistä. 😀 Hipsittiin mökkiin vasta, kun ulkona alkoi olla oikeasti viileää. Kun päästiin peittojen alle, niin minua alkoi nukuttaa aika nopeasti. Aloin kuulemma tuhisemaan hyvin nopeasti.

Hilltop forest - BMH - Big mamas home by Jenni Hilltop forest - BMH - Big mamas home by Jenni Hilltop forest - BMH - Big mamas home by Jenni Sinkkuäitien kesäviikonloppu - BMH - Big mamas home by Jenni Sinkkuäitien kesäviikonloppu - BMH - Big mamas home by Jenni Hilltop forest - BMH - Big mamas home by Jenni

Perjantai

Perjantaiaamuna saatiin herätä ihan mielettömään auringonpaisteeseen. Josta meitä oli itseasiassa vähän varoiteltu. Aurinko nousi neljältä ja paistoi suoraan sisään meidän mökkiin. Allekirjoittanutta se ei haitannut. Nukkua tuhisin suoraan kahdeksaan asti aamulla, ilman niitä silmälappuja, jotka meillä oli molemmille yöpöydällä. Nukkuminen on tiettyyn pisteeseen asti supervoimani. Nukun milloin vaan, missä vaan ja miten vaan, paitsi yövuoron jälkeen.

Hilltop forest - BMH - Big mamas home by Jenni Hilltop forest - BMH - Big mamas home by Jenni Hilltop forest - BMH - Big mamas home by Jenni Hilltop forest - BMH - Big mamas home by Jenni Hilltop forest - BMH - Big mamas home by Jenni Hilltop forest - BMH - Big mamas home by Jenni Hilltop forest - BMH - Big mamas home by Jenni Hilltop forest - BMH - Big mamas home by Jenni

Aamiainen tarjoillaan suurin piirtein siinä yhdeksän jälkeen, kun tuoreet leivät on tuotu paikan päälle. Me päätimme syödä aamiaisen paikan loungessa, mutta sen saa myös mökkeihin ja sen voi syödä vaikka picnikkinä kalliolla. Me haluttiin kuitenkin nauttia myös paikan älyttömän kauniista lounge tilasta. Saatiin nauttia aamiainen keskenämme aivan rauhassa, sillä muut vieraat olivat valinneet vaihtoehdoksi aamiaisen mökissä.

Koko aamiainen oli ihan mielettömän hyvä ja kuten sanoin, kaikki on lähituotettua.

Aamiainen - BMH - Big mamas home by Jenni Hilltop forest - BMH - Big mamas home by Jenni Aamiainen - BMH - Big mamas home by Jenni Tuoretta leipää - BMH - Big mamas home by Jenni Aamiainen - BMH - Big mamas home by Jenni Hilltop forest - BMH - Big mamas home by Jenni Aaminainen - BMH - Big mamas home by Jenni Aamiainen - BMH - Big mamas home by Jenni

Aamiaisen jälkeen siirryimme mökkiin pakkaamaan rauhassa tavaroita ja valmistautumaan lähtöön kohti Helsinkiä. Tämä mökkikokemus oli aivan mieletön ja tulen vaalimaan tätä ihan varmasti vielä pitkään. Puhuttiin poikaystävän kanssa, että olisi ihanaa kokea paikka yhdessä jossain vaiheessa. Joten ehkä palaan tänne sitten poikaystäväni kanssa.

Ajettiin Helsinkiin ja käytiin kumpikin kotona hoitamassa asioita. Purin ja pakkasin laukun uudelleen ja ehdin hetkeksi laittaa pitkäksenikin ennen kuin oli aika lähteä uudelleen. Tällä kertaa suuntasimme Helsingin keskustaan ja vasta avattuun Hotelli Mestariin.

Sinkkuäitien kesäviikonloppu - BMH - Big mamas home by Jenni Hotelli Mestari - BMH - Big mamas home by Jenni Sinkkuäitien kesäviikonloppu - BMH - Big mamas home by Jenni Hotelli Mestari - BMH - Big mamas home by Jenni Hotelli Mestari - Helsingin keskusta - BMH - Big mamas home by Jenni

Hotelli Mestari

Saavuttiin Hotelli Mestarille ja kirjauduttiin sisään. Huone oli ihan kiva, mutta loppujen lopuksi hyvin riisuuttu. Eron edelliseen, jossa kaikki oli mietitty viimeistä yksityiskohtaan myöten, oli huima. Mutta kyllä me hotellihuoneessa viihdyttiin. Siinä oli todella paljon hyvääkin. Meidän huone oli upgreidattu seuraavalle tasolle, koska huone joka me oltiin alunperin varattu, ei ollut vielä valmistunut. Tästä syystä meitä odotti huoneessa myös pullo kuohuvaa.

Sinkkuäitien kesäviikonloppu - BMH - Big mamas home by Jenni Hotelli Mestari - BMH - Big mamas home by Jenni Hotellin sisustus - BMH - Big mamas home by Jenni Sinkkuäitien kesäviikonloppu - BMH - Big mamas home by JenniHotellin sisustus - BMH - Big mamas home by Jenni

Tässä vaiheessa päivää meillä oli jo aivan kiljuva nälkä. Niinpä me tilattiin huonepalvelusta burgerit. Syötiin ja pidettii sen jälkeen yhteinen instagramlive, jossa kerrottiin meidän suosikkeja. Tämän jälkeen sitten laittauduttiin ja lähdettiin viettämään iltaa kaupungille. Ollaan oltu viimeksi yhdessä ulkona viime kesänä ja pieni tuuletus teki hyvää.

Hotelli Mestari - BMH - Big mamas home by Jenni Hotelli Mestari - BMH - Big mamas home by Jenni Sinkkuäitien kesäviikonloppu - BMH - Big mamas home by Jenni Hotelli Mestari - BMH - Big mamas home by Jenni Hotelli Mestari - BMH - Big mamas home by Jenni Sinkkuäitien kesäviikonloppu - BMH - Big mamas home by Jenni

Napattiin hotellin läheltä kaupunkipyörät ja ajeltiin Halkolaiturille kuunari Jan Mayenille. Oltiin vietetty siellä iltaa viimeksi viime kesänä ja palattiin niin sanotusti rikospaikalle. Tällä kertaa sinne oli perustettu uusi drinkkipaikka. Minä laitoin poikaystävälleni (joka on siis baarimestari) kuvan drinkkilistasta ja kysyin, mitä kannattaa ottaa ja hän kertoi. Voin kertoa, että poikkis osasi kyllä valita mulle drinkit. Hyvin hän mut jo tuntee.

Sinkkuäitien kesäviikonloppu - BMH - Big mamas home by Jenni Sinkkuäitien kesäviikonloppu - BMH - Big mamas home by Jenni Sinkkuäitien kesäviikonloppu - BMH - Big mamas home by Jenni Sinkkuäitien kesäviikonloppu - BMH - Big mamas home by Jenni Tyttöjenilta - BMH - Big mamas home by Jenni Sinkkuäitien kesäviikonloppu - BMH - Big mamas home by Jenni Sinkkuäitien kesäviikonloppu - BMH - Big mamas home by Jenni

Meidän piti mennä drinkkien jälkeen takaisin hotellille, mutta intouduttiinkin lähtemään vielä karaokebaariin jatkamaan iltaa. Se ei nyt varsianisesti kuulunut alkuperäiseen suunnitelmaan. Mutta kuten sanoin, pieni tuulettuminen teki hyvää. Enkä todellakaan muista milloin viimeksi olisin ollut tällä tavalla radalla.

Sinkkuäitien kesäviikonloppu - BMH - Big mamas home by Jenni Tyttöjenilta hotellilla - BMH - Big mamas home by Jenni Helsinki - BMH - Big mamas home by Jenni Sinkkuäitien kesäviikonloppu - BMH - Big mamas home by Jenni Helsinki - BMH - Big mamas home by Jenni Helsinki - BMH - Big mamas home by Jenni Helsinki - BMH - Big mamas home by Jenni

Selvittiin takaisin hotellille suurin piirtein kolmen aikaan yöllä. Nukuttiin aamulla pitkään, melkein uloskirjautumiseen asti. Pitkäksi mennyt ilta, drinkit ja baarissa nautitut kuivat siiderit tuntuivat kyllä seuraavana aamuna, mutta loppu peleissä tällainen illanvietto tuntui virkistävältä. Ei ehkä siinä sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta aina välillä tällainen huoleton ilta tulee tarpeeseen.

Puolen päivän aikoihin lähdettiin sitten kotiin toipumaan ja minulla oli illalla vielä poikaystäväni tuparit, jossa kävin esittäytymässä hänen ystävilleen.

Mutta oli kivaa! Tällaiselle introvertille tällainen viikonloppu on sosiaalisesti melkoinen rupeama, mutta kivaa oli. Muistelen viikonloppua varmasti lämmöillä vielä pitkään. Kiitos rakas ystävä!

-Jenni

Seuraa minua: Instagram / Facebook / Tiktok

Muut tilini: @bmhinterior / @elise_visuals / @plustyylit

LUE MYÖS

Hilltop Forest, pieni paratiisi keskellä metsää